Mostrant de 1 a 10 de 5569 entrades disponibles RSS

El Festival, anomenat «Posa-hi tu l'accent», té l'objectiu de reivindicar la riquesa dels diferents parlars del català i actualitzar el mapa de les variants dialectals de la llengua

El president de Plataforma per la Llengua, Òscar Escuder, el secretari de l'entitat, Francesc Marco, i el delegat de Catalunya Nord, Enric Balaguer, van participar en diversos actes al Casal de l'Espluga de Francolí Més informació sobre "Posem diversos accents a disposició del primer Festival de les variants dialectals de la llengua catalana"

| País Valencià

Vicent Flor i Ricard Chulià debaten la importància de la llengua en la construcció de la identitat valenciana per a Més Semicercles

L'acte, emmarcat dins del seminari organitzat per Plataforma per la Llengua, s'ha titulat "Llengua i identitat al País Valencià"

Per a Flor, el fet que a Catalunya el catalanisme capitalitzara l'oposició al règim corrupte de la Restauració i al País Valencià ho fera el blasquisme, un populisme espanyolista, tingué conseqüències en el desenvolupament identitari i lingüístic dels dos territoris

Segons Chulià, "al País Valencià, fins i tot la regió està per construir; el provincianisme ha fet que el regionalisme del segle XIX no arrelara a tot el país"

Berta Serra, moderadora de l'acte i membre de l'executiva de Plataforma per la Llengua: "S'han fet esforços per triturar o trencar la identitat nacional separant-la de la llengua"

| Illes Balears

El Consell d'Europa alerta sobre el deteriorament del català a les Balears a causa dels incompliments de l'estat espanyol i el govern autonòmic

El document destaca que no es compleixen diversos articles de la CELRoM, que cerca promoure i protegir els drets lingüístics als territoris amb llengües minoritàries

El Comitè d’Experts del Consell d’Europa constata l'incompliment de la CELRoM i retreu a l’Estat espanyol la imposició del 25 % de castellà

Plataforma per la Llengua celebra el contingut de l'informe emès pel comitè, a partir del qual el Consell de Ministres del Consell d'Europa emetrà les recomanacions definitives a l'Estat espanyol

El report dels experts recull retrocessos arreu dels territoris de parla catalana de l'Estat espanyol, i en àmbits clau com l'educació, la justícia, l'administració i els mitjans de comunicació

El seminari tindrà lloc a la Casa Convalescència de Barcelona el dissabte 19 d'octubre al matí, i comptarà amb ponències dels professors Antoni Simon Tarrés, Peter A. Kraus i Maite Puigdevall

La jornada reflexionarà sobre com la identitat catalana ha estat tradicionalment lligada a la llengua, un element que li ha conferit, alhora, solidesa i capacitat d'inclusió

Les inscripcions al seminari es poden fer a través del web de Semicercles, la marca que agrupa la feina de generació de discurs i d'idees de Plataforma per la Llengua Més informació sobre "Semicercles dedica el seu tercer seminari anual a la vinculació entre la llengua i la identitat col·lectiva a Catalunya"

| Illes Balears

La salut del català i la defensa dels drets lingüístics, temes centrals de l'escola de formació de Plataforma per la Llengua a Menorca

El lingüista Pere Comellas, la jurista Vicenta Tasa, el sociolingüista Ivan Solivellas i la filòloga Fina Salord han estat alguns dels ponents d'unes jornades que han servit per a analitzar les fortaleses i les amenaces de la llengua

L'Escola de Formació Joan Francesc López Casasnovas ha celebrat la seva primera edició a la seu de la Universitat de les Illes Balears a Alaior entre el 20 i el 21 de setembre

| L'Alguer

Mauro Mulas, Irene Coghene i Carlo Sechi parlen de la centralitat de la llengua a dins del context identitari de l'Alguer

La Setmana del Llibre en Català és lo gran event del món editorial en llengua catalana, compta amb la participació de 247 editorials i l'any 2023 ha registrat la participació de 60.000 persones Més informació sobre "Representants de Plataforma per la Llengua i Obra Cultural de l’Alguer participen a la Setmana del Llibre en Català 2024"